Skip to content
Klantenservice
Garantie
Heb ik garantie op mijn product?

Bagageonline staat voor service en kwaliteit. Artikelen die je bij ons koopt hebben dan ook volledige fabrieksgarantie. Daarnaast geldt de wettelijke garantie, dat wil zeggen dat je een deugdelijk product dient te ontvangen en het product gedurende een redelijke termijn goed moet kunnen gebruiken. Bij de specificaties van elk product geven wij aan hoeveel jaar fabrieksgarantie er wordt gegeven op het artikel. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Hoe dien ik een garantieaanvraag in?

Als je product defect gaat tijdens de garantieperiode kun je contact met ons opnemen. Stuur ons een e-mail met daarin een omschrijving van je klacht. Je ordernummer en een foto waarop het defect goed zichtbaar is. Onze collega's nemen dan zo spoedig mogelijk met je op.

Wat moet ik doen als mijn koffer stuk gaat na mijn (vlieg) reis?

Komt je koffer beschadigd van de bagageband? Meld dit direct bij de luchtvaartmaatschappij. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van je bagage. Koffers zijn prima bestand tegen een stootje. Maar de ruige manier van omgang op de luchthavens zijn koffers niet altijd tegen bestand. De luchtvaartmaatschappij is hier verantwoordelijk voor.

Op de website van de ACM consuwijzer vind je alle informatie en stappen die je kunt nemen.

Wat valt er precies onder garantie?

Garantie of Schade?

Wij krijgen regelmatig verzoeken tot het repareren van producten waarbij sprake is van schade. Er is een duidelijk verschil tussen garantie en schade. Garantie geldt op product- en/of fabricagefouten. Bij de wettelijke garantie zal een product altijd kosteloos gerepareerd worden. Indien reparatie niet mogelijk is zal het product vervangen worden door hetzelfde product of een gelijkwaardig product indien hetzelfde product niet meer leverbaar is. Indien er sprake is van schade worden de kosten voor reparatie (indien reparatie mogelijk is) in rekening gebracht.

Voorbeelden van garantie

  1. Te kort gestikte naden
  2. Loslatende schouderbanden
  3. Defecte musketonhaken
  4. Niet werkende koffersloten
  5. Vastzittende trekstang van een koffer

Voorbeelden waarbij vaak sprake is van schade

  1. Gaten en / of scheuren in stof
  2. Versleten wielen
  3. Gebarsten of ingedeukte schaal van een koffer
  4. Afgeknapte wielen

Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen als je een vraag hebt over garantie of schade

Contact

Ma - Vrij 08:30 t/m 17:00 uur

  • Mail ons: info@bagageonline.nl
  • Bel ons 058-2998088